Bijlagen

Bijlage 1: MIP

MIP Wegen

Uitbreidingsinvesteringen wegen en vaarwegen

Cate- gorie

Toegekend krediet (bruto)

Bijdra-gen derden

t/m 2020

Bijgestelde begroting 2021

Realisatie
tm juni 2021

Prog-nose 2021

omschrijving project

Bijstel-ling

Restant krediet

Lopende investeringen

Provinciale (vaar)wegen

N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist

A

400

0

0

0

0

0

0

400

N226 Faunapassage

A

6.150

0

97

500

32

500

0

5.553

Spoortunnel Maarsbergen

A

23.200

2.500

4.875

700

213

700

0

17.625

N228 Trajectaanpak Montfoort

A

319

0

15

220

14

220

0

84

N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal

A

56.500

6.250

467

650

83

650

0

55.383

N233 Rijnbrug

A

95.576

51.750

2.790

930

346

930

0

91.856

N237 Trajectaanpak Zeist en Soest

A

1.666

0

0

0

0

0

0

1.666

N402 Rotonde Slootdijk

A

2.792

0

416

0

42

42

42

2.334

N484 Trajectaanpak

A

5.978

0

136

500

45

500

0

5.342

Ecopassage Griftenstein

A

2.144

0

1.923

0

0

115

115

106

Omgevingslawaai

A

3.250

0

155

650

170

650

0

2.445

Carpoolplaatsen

A

1.421

0

0

0

0

950

950

471

Fietsbrug Nigtevegt

A

12.845

12.845

12.871

0

0

-26

-26

0

Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417

A

170

0

0

170

0

170

0

0

Sub-totaal Wegen

212.411

73.345

23.745

4.320

945

5.401

1.081

183.265

Fiets

N224 Renswoude

A

195

0

0

0

0

195

195

0

N226 OVL

A

575

0

90

550

2

485

-65

0

N228 Trajectaanpak Montfoort

A

758

0

35

705

32

705

0

18

N237 Fietspad Mc Donalds Zuid

A

191

0

56

140

0

25

-115

110

N237 Trajectaanpak Zeist en Soest

A

1.880

0

0

0

0

0

0

1.880

N417 Trajectaanpak

A

970

0

714

0

0

256

256

0

N484 Trajectaanpak

A

130

0

1

0

0

0

0

129

Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417

A

700

0

0

700

0

700

0

0

Sub-totaal Fiets

5.399

0

896

2.095

34

2.366

271

2.137

Verkeersveiligheid

N224 Renswoude

A

525

0

481

0

16

0

0

44

N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist

A

1.100

0

0

0

0

0

0

1.100

N228 Trajectaanpak Montfoort

A

1.555

0

80

1.255

67

1.255

0

220

N237 Trajectaanpak Zeist en Soest

A

270

0

0

0

0

0

0

270

N201/412 Bermverhardingen

A

245

0

153

85

121

128

43

-36

N229 Bermverharding

A

965

0

956

0

14

14

14

-5

N405 Bermverharding Kamerik

A

504

0

389

236

14

14

-222

101

N417 Trajectaanpak

A

90

0

63

0

0

27

27

0

N484 Trajectaanpak

A

700

0

10

0

0

0

0

690

Bermverhardingen N225 / N228 / N229

A

1.015

0

0

1.015

0

1.015

0

0

Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417

A

1.560

0

0

1.560

0

1.560

0

0

Sub-totaal Verkeersveiligheid

8.529

0

2.132

4.151

232

4.013

-138

2.384

Bruto investeringen realisatiefase wegen en vaarwegen ten laste van kapitaallasten

226.339

73.345

26.773

10.566

1.211

11.780

1.214

187.786

.

.

Vervangingsinvesteringen wegen en vaarwegen

Cate- gorie

Toegekend krediet (bruto)

Bijdra-gen derden

t/m 2020

Bijgestelde begroting 2021

Realisatie
tm juni 2021

Prog-nose 2021

omschrijving project

Bijstel-ling

Restant krediet

Lopende investeringen

Diverse kunstwerken gehele provincie

A

20.295

0

0

0

0

0

0

20.295

Beverweerdsebrug, Bunnik

A

500

0

8

500

41

492

-8

0

N199 traject 8 (Rondweg Noord)

A

400

0

0

0

0

0

0

400

N204, traject 17

A

101

0

0

0

0

0

0

101

N210, traject 20 (Schoonhoven Lopik)

A

668

0

0

0

0

0

0

668

N210, traject 21 (Lopik N204)

A

869

-

0

0

0

0

0

869

N224, traject 35 (Renswoude)

A

2.250

0

2.238

0

0

0

0

12

N225, traject 37 (Driebergen-Doorn)

A

1.270

-

0

1.270

0

1.270

0

0

N228, traject Montfoort

A

2.953

-

135

2.953

126

2.953

0

-135

N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven)

A

315

0

0

311

0

315

4

0

N402, traject 87 (Loenersloot)

A

602

0

0

0

0

0

0

602

N402, traject 88 (Loenen-Breukelen)

A

3.073

0

0

0

0

0

0

3.073

N412, traject 98

A

397

0

0

0

0

0

0

397

N417, traject 116 en 117 (Maartensdijk-Hol.Rading)

A

1.788

0

1.324

0

0

464

464

0

Duikerbrug N484

A

330

0

0

0

0

0

0

330

N484A, traject 114

A

662

0

0

0

0

0

0

662

N484, overdracht Vijfheerenland

A

1.174

0

0

0

0

0

0

1.174

Diverse trajecten gehele provincie

A

94.268

0

0

0

0

0

0

94.268

Bushokjes in de gehele provincie

A

1.824

0

944

880

224

880

0

0

Vervanging Kwaliteitcentrale

A

400

0

0

400

14

400

0

0

Vervanging wintermachines

A

1.400

0

0

1.400

0

1.400

0

0

Sub-totaal Wegen

135.539

0

4.649

7.714

405

8.174

460

122.716

Rivier Eem, damwanden overig

A

8.054

0

1.265

417

0

1.100

683

5.689

Merwedekanaal , oeverconstructie

A

14.500

0

636

8.300

0

3.400

-4.900

10.464

Sub-totaal Vaarwegen

22.554

0

1.901

8.717

0

4.500

-4.217

16.153

Totaal lopende vervangingsinvesteringen

158.093

0

6.550

16.431

405

12.674

-3.757

138.869

Categorie A: Bijstelling van het kasritme passend binnen het totaal krediet

Categorie B: Aanpassing van het totaal krediet

Categorie C: Nieuw krediet

Toelichting op de bijstellingen:

Carpoolplaatsen

Dit jaar is de investeringsbeslissing genomen voor de uitbreiding van de carpoolplaatsen IJsselstein, Baarn, Eembrugge en Maartensdijk. Hiermee is het project overgegaan van de studiefase naar de realisatiefase.  De carpoolplaats IJsselstein wordt  gerealiseerd in 2022, omdat er eerst nog een grondruil en voorbelasting van de grond moet plaatsvinden.

N417 Trajectaanpak

De bijstelling wordt veroorzaakt door een verschuiving van groot onderhoud naar vervanging. Vervanging vindt plaats aan het einde van de levensduur. Vervangingen worden gezien als investering. De vervanging van de N417 is opgenomen in het meerjareninvesteringsprogramma (MIP).

Fietsbrug Nigtevegt

De provincie Utrecht is in 2015 een aanbesteding gestart voor het ontwerpen, realiseren en gedurende 20 jaar onderhouden van een fietsbrug over het Amsterdam Rijnkanaal bij Nigtevecht. Deze fietsbrug heeft de naam ‘Liniebrug’ gekregen. De brug is in september 2018 officieel geopend. Met het afronden van de bouwfase is gebleken dat de uitvoeringskosten hoger zijn uitgevallen dan geraamd. De oorzaak van dit tekort is terug te voeren naar één oorzaak: de aanvaarbeveiliging van de brug.
De aanvaarbeveiliging is een constructie die voorkomt dat de brug instort wanneer een schip in aanvaring komt met een brugpijler. Voor de fietsbrug bij Nigtevecht is over de te stellen eisen aan de aanvaarbeveiliging tussen partijen, te weten RWS, de beide provincies en Ballast Nedam heel veel gesproken, met escalatie tot op directieniveau. Door deze discussie over de aanvaarbeveiliging zijn extra onderzoekskosten gemaakt en heeft Ballast Nedam vertraging opgenomen hetgeen in totaal heeft geleid tot extra kosten voor de fietsbrug van € 1.058.909,-- Het project is inmiddels afgerond, echter dient er een kredietverhoging te worden aangevraagd als gevolg van deze hogere uitgaven. De totale bruto aanvraag als gevolg van deze meeruitgaven bedraagt € 626.000, waarmee het totale krediet op €12.845.000 komt. In het verleden zijn de bijdragen derden niet correct in het MIP verwerkt en zijn deze in werkelijkheid hoger, eveneens €12.845.000. Het totale netto krediet voor dit project bedraagt derhalve nul

N224 Renswoude, Fiets

De eigenaar van de grond voor het realiseren van het fietspad is uiteindelijk akkoord gegaan met verkoop van de gronden aan de Provincie Utrecht. Afhankelijk van bestemmingsplanwijziging van de gemeente Renswoude is het de verwachting dat het fietspad dit jaar wordt aangelegd.

N229 Bermverharding

De lasten zijn 5k hoger dan voorzien vanwege extra werkzaamheden. Verzoek om extra krediet te verstrekken.

N201/412 Bermverhardingen

De lasten zijn 36k hoger dan voorzien. Dit wordt met name veroorzaakt door het doorbelasten van personele kosten. Verzoek om extra krediet te verstrekken.

Rivier Eem, damwanden overig

De bijstelling heeft betrekking op onvoorziene werkzaamheden (aanbrengen extra bodembescherming) aan de damwanden en de forse stijging van de staalprijzen.

Merwedekanaal , oeverconstructie

De prognoses zijn lager dan in de samenwerkingsovereenkomst met de Provincie Zuid-Holland zijn opgenomen. Dit valt te verklaren door een fors lagere inschrijving van de aannemer. De uitvoering loopt ook vertraging op doordat de definitieve gunning later plaats vond als gevolg van extra vragen met betrekking tot de beoordelingssystematiek.

MIP Bereikbaarheid Openbaar Vervoer

Uitbreidingsinvesteringen OV

Omschrijving project

Cate-gorie

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Lasten t/m2020

Bijgestelde begroting 2021

Realisatie
tm juni 2021

Prognose 2021

Bijstelling

Restant krediet

OV Uithoflijn (infra en materieel)

B

483.034

305.294

423.734

12.160

3.248

12.160

0

47.140

OV tramremise

A

62.000

21.200

59.646

1.854

1.101

2.354

500

0

OV Busremise

A

43.300

24.441

18.788

5.783

11.734

-7.054

7.125

P&R Breukelen

B

5.380

84

900

138

443

-457

4.853

Vlootoptimalisatie

A

17.257

5.027

5.360

5.044

5.360

0

6.870

Opkomstlocatie P&R Science Park

A

152

0

152

0

0

-152

152

Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs

A

840

0

630

0

0

-630

840

Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn

A

1.020

0

1.020

0

459

-561

561

Inrichting remiseterrein Nieuwegein

A

390

0

390

0

324

-66

66

Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein

A

652

0

652

0

652

0

0

Bruto investeringen realisatiefase openbaar vervoer ten laste van kapitaallasten

614.025

326.494

512.932

41.906

15.314

33.486

-8.420

67.607

Vervangingsinvesteringen OV

Omschrijving project

Cate-gorie

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Lasten t/m2020

Bijgestelde begroting 2021

Realisatie
tm juni 2021

Prognose 2021

Bijstelling

Restant krediet

OV overwegen en haltes

A

12.041

10.740

1.302

158

1.301

-1

0

OV traminfrastructuur N'gein - IJsselstein

A

186.100

145.350

29.960

7.214

23.733

-6.227

17.017

OV Telematica/ICT tram/bus

A

9.502

3.652

4.038

2.000

518

2.433

433

3.031

Beveiliging opstelterreinen

A

720

0

720

0

300

-420

420

Verv. spoorstaven overwegen SUNIJ-lijn

A

180

0

180

0

180

0

0

Indico-systeem

A

4.400

0

3.300

52

802

-2.498

3.598

Bruto investeringen realisatiefase openbaar vervoer ten laste van kapitaallasten

212.943

3.652

160.128

37.462

7.942

28.749

-8.713

24.066

Categorie A: Bijstelling van het kasritme passend binnen het totaal krediet

Categorie B: Aanpassing van het totaal krediet

Categorie C: Nieuw krediet

Toelichting Kredietaanpassingen (categorie B):

OV Uithoflijn (infra en materieel)

Het brutokrediet is met € 5,5 mln. naar beneden bijgesteld door de bijdrage aan aanschaf van 2 trams zoals opgenomen in de Voorjaarsrapportage en de statenbrief Beëindiging van het project Uithoflijn per 31 december 2021 (2020MM183)

P&R Breukelen

Zie voorstel in deze Zomernota om het totale projectkrediet te verhogen naar € 5,380 mln.

Toelichting Kasrimteaanpassingen (categorie A):

OV tramremise

Zie hiervoor het projectblad Nieuwe tramremise

OV Busremise

Zie hiervoor het projectblad Busremise

P&R Breukelen

Er wordt een bouwteam ingezet om samen met het projectteam te kijken wat er gerealiseerd kan worden voor het huidige budget en/of hoeveel budget aan bouwkosten er werkelijk nodig is om de P+R te kunnen realiseren. Bovenstaand huidige kasritme is alleen gebaseerd op de verwachte prognose t/m 2021. De aanpak kost mede door ook moeten aanbesteden van het bouwteam meer tijd, waardoor de prognose van uitgave kosten wat naar achter schuift (2022). De werkelijke verwachte bouwkosten voor 2022 (en daarmee het hele budget) moeten nog blijken.

Opkomstlocatie P&R Science Park

Nut en noodzaak van deze opkomstlocatie wordt opnieuw beoordeeld. Daarom voor nu geen uitgaven opgenomen in 2021.

Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs

Het chauffeursverblijf wordt betrokken bij de vraag of er wel of geen trappen worden gerealiseerd op het station. Hierover wordt eerst nog een studie afgerond. De start van de uitvoering is daarom verschoven naar 2022.

Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn

De verwachte uitgaven voor Tramwaarschuwingslichten is naar benden bijgesteld tot € 684.000. Een deel van de tramwaarschuwingslichten zijn namelijk al aanwezig, waardoor het aantal te plaatsen waarschuwingslichten lager is. Een deel van de werkzaamheden zal in 2022 plaatsvinden. Het kasritme voor 2021 is bijgesteld naar € 459.000.

OV traminfrastructuur N'gein - IJsselstein

Zie projectblad Vernieuwde regionale tramlijn

OV Telematica/ICT tram/bus

De inschrijving voor de vervanging van het bestaand areaal zit ruim onder het plafondbedrag (Vervangingsopgave). De ruimte tot aan het plafondbedrag kan gedurende een looptijd van vier jaar worden ingezet voor extra kwaliteit en/of panelen. Daarnaast heeft DOVA een bijdrage van € 240k geleverd voor de Distributiefunctie, wat nog niet in de begroting verwerkt was.

Beveiliging opstelterreinen

De kostenraming voor de Beveiliging opstelterrein valt lager uit en bedraagt € 300.000. De mogelijkheden om de terreinen goed te kunnen beveiligen blijkt mogelijk te zijn met minder ingrijpende maatregelen waardoor dus de kosten lager uitvallen.

Indico-systeem

In de eerder afgegeven begroting van € 3,3 mln. voor dit jaar was het kasritme en welke facturen we wanneer kunnen verwachten nog niet bepaald. Inmiddels zijn er in het inkoopproces met de leverancier afspraken gemaakt en is de raming dus aangescherpt.

MIP Bedrijfsvoering

Zomernota

Begroting

MIP software

Cat.

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Realisatie t/m 2020

Primaire begr 2021

Realisa- tie tm juni

Prog-nose 2021

Bijstel-lingen

Restant krediet

2022

2023

2024

2025

Lopende investeringen

Business Intelligence Tool

A

295

0

0

295

0

115

-180

180

180

HRM Systeem (Personeelsinformatie + salaris)

A

450

0

183

267

0

6

-261

261

261

Serv.man.Syst. Assyst

A

551

0

0

551

0

0

-551

551

551

Presto Fin en Control

A

1.969

0

0

1.969

0

312

-1.657

1.657

1.607

50

Record Man. Appl. RMA

A

803

0

72

731

61

428

-303

303

303

Doc. Generator

A

371

0

51

320

44

240

-80

80

80

Enterprise Search

A

333

0

0

333

0

0

-333

333

333

Zaaksyst. Squit 2020 (Elvhis)

A

353

0

110

243

106

165

-78

78

78

Subsidietool

A

750

0

0

750

7

30

-720

720

720

Bestuurlijke besluitvorming GS

A

442

0

0

442

75

436

-6

6

6

FMIS (Planon)

A

609

0

0

609

0

0

-609

609

609

Internet CMS / website

A

739

0

0

739

0

0

-739

739

739

Intranet CMS / website

A

180

0

0

180

0

0

-180

180

180

Bruto investeringen ICT ten laste van kapitaallasten

7.845

0

416

7.429

293

1.732

-5.697

5.697

4.119

50

609

919

Zomernota

Begroting

MIP ICT

Cat.

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Realisatie t/m 2020

Primaire begr 2021

Realisa- tie tm juni

prog-nose 2021

Bijstellingen

Restant krediet

2022

2023

2024

2025

Lopende investeringen

Werkplek laptops

A

200

0

99

101

29

101

0

0

Beeldschermen thuiswerken

A

200

0

0

200

0

200

0

0

Werkplek apparatuur

A

550

0

0

550

0

550

0

0

550

550

550

550

Tablets GS/PS

A

101

0

0

101

0

0

-101

101

101

Bruto investeringen ICT ten laste van kapitaallasten

1.051

0

99

952

29

851

-101

101

550

651

550

550

Zomernota

Begroting

MIP Provinciehuis

Cat.

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Realisatie t/m 2020

Primaire begr 2021

Realisa- tie tm juni

prog-nose 2021

Bijstellingen

Restant krediet

2022

2023

2024

2025

Losse gebruikersinventaris

A

459

0

0

459

0

459

0

0

Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat)

A

2.200

0

8

2.192

0

2.192

0

0

Transport (liften)

A

800

0

0

800

0

0

-800

800

800

Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed

A

1.310

0

98

1.212

0

812

-400

400

400

AV-middelen Statenzaal

A

2.090

0

0

2.090

500

2.090

0

0

Verantwoorde thuiswerkplek

A

375

0

0

375

0

375

0

0

902

Verbouwing BG en 1e verdieping

A

1.400

0

0

1.400

0

1.400

0

0

Verduurzaming vastgoed

A

805

0

0

805

0

0

-805

805

400

405

Sub-totaal huivesting

9.439

0

106

9.333

500

7.328

-2.005

2.005

2.502

405

0

0

Totaal lopende vervangingsinvesteringen

18.335

0

621

17.714

822

9.911

-7.803

7.803

7.171

1.106

1.159

1.469

Type categorie

A - Reeds goedgekeurde investeringen

B - Nieuwe of aangepaste investeringen worden bij de begroting geaccordeerd door PS

C - Nieuwe (complexe) of aangepaste investeringen die nog separaat aan PS worden voorgelegd.

Deze pagina is gebouwd op 11/24/2021 08:34:47 met de export van 11/24/2021 08:25:01