MIP Wegen | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uitbreidingsinvesteringen wegen en vaarwegen | Cate- gorie | Toegekend krediet (bruto) | Bijdra-gen derden | t/m 2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie | Prog-nose 2021 | ||
omschrijving project | Bijstel-ling | Restant krediet | |||||||
Lopende investeringen | |||||||||
Provinciale (vaar)wegen | |||||||||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | A | 400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 400 |
N226 Faunapassage | A | 6.150 | 0 | 97 | 500 | 32 | 500 | 0 | 5.553 |
Spoortunnel Maarsbergen | A | 23.200 | 2.500 | 4.875 | 700 | 213 | 700 | 0 | 17.625 |
N228 Trajectaanpak Montfoort | A | 319 | 0 | 15 | 220 | 14 | 220 | 0 | 84 |
N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal | A | 56.500 | 6.250 | 467 | 650 | 83 | 650 | 0 | 55.383 |
N233 Rijnbrug | A | 95.576 | 51.750 | 2.790 | 930 | 346 | 930 | 0 | 91.856 |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | A | 1.666 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.666 |
N402 Rotonde Slootdijk | A | 2.792 | 0 | 416 | 0 | 42 | 42 | 42 | 2.334 |
N484 Trajectaanpak | A | 5.978 | 0 | 136 | 500 | 45 | 500 | 0 | 5.342 |
Ecopassage Griftenstein | A | 2.144 | 0 | 1.923 | 0 | 0 | 115 | 115 | 106 |
Omgevingslawaai | A | 3.250 | 0 | 155 | 650 | 170 | 650 | 0 | 2.445 |
Carpoolplaatsen | A | 1.421 | 0 | 0 | 0 | 0 | 950 | 950 | 471 |
Fietsbrug Nigtevegt | A | 12.845 | 12.845 | 12.871 | 0 | 0 | -26 | -26 | 0 |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | A | 170 | 0 | 0 | 170 | 0 | 170 | 0 | 0 |
Sub-totaal Wegen | 212.411 | 73.345 | 23.745 | 4.320 | 945 | 5.401 | 1.081 | 183.265 | |
Fiets | |||||||||
N224 Renswoude | A | 195 | 0 | 0 | 0 | 0 | 195 | 195 | 0 |
N226 OVL | A | 575 | 0 | 90 | 550 | 2 | 485 | -65 | 0 |
N228 Trajectaanpak Montfoort | A | 758 | 0 | 35 | 705 | 32 | 705 | 0 | 18 |
N237 Fietspad Mc Donalds Zuid | A | 191 | 0 | 56 | 140 | 0 | 25 | -115 | 110 |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | A | 1.880 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.880 |
N417 Trajectaanpak | A | 970 | 0 | 714 | 0 | 0 | 256 | 256 | 0 |
N484 Trajectaanpak | A | 130 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 129 |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | A | 700 | 0 | 0 | 700 | 0 | 700 | 0 | 0 |
Sub-totaal Fiets | 5.399 | 0 | 896 | 2.095 | 34 | 2.366 | 271 | 2.137 | |
Verkeersveiligheid | |||||||||
N224 Renswoude | A | 525 | 0 | 481 | 0 | 16 | 0 | 0 | 44 |
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | A | 1.100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.100 |
N228 Trajectaanpak Montfoort | A | 1.555 | 0 | 80 | 1.255 | 67 | 1.255 | 0 | 220 |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | A | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 270 |
N201/412 Bermverhardingen | A | 245 | 0 | 153 | 85 | 121 | 128 | 43 | -36 |
N229 Bermverharding | A | 965 | 0 | 956 | 0 | 14 | 14 | 14 | -5 |
N405 Bermverharding Kamerik | A | 504 | 0 | 389 | 236 | 14 | 14 | -222 | 101 |
N417 Trajectaanpak | A | 90 | 0 | 63 | 0 | 0 | 27 | 27 | 0 |
N484 Trajectaanpak | A | 700 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 690 |
Bermverhardingen N225 / N228 / N229 | A | 1.015 | 0 | 0 | 1.015 | 0 | 1.015 | 0 | 0 |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | A | 1.560 | 0 | 0 | 1.560 | 0 | 1.560 | 0 | 0 |
Sub-totaal Verkeersveiligheid | 8.529 | 0 | 2.132 | 4.151 | 232 | 4.013 | -138 | 2.384 | |
Bruto investeringen realisatiefase wegen en vaarwegen ten laste van kapitaallasten | 226.339 | 73.345 | 26.773 | 10.566 | 1.211 | 11.780 | 1.214 | 187.786 | |
. | |||||||||
. | |||||||||
Vervangingsinvesteringen wegen en vaarwegen | Cate- gorie | Toegekend krediet (bruto) | Bijdra-gen derden | t/m 2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie | Prog-nose 2021 | ||
omschrijving project | Bijstel-ling | Restant krediet | |||||||
Lopende investeringen | |||||||||
Diverse kunstwerken gehele provincie | A | 20.295 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20.295 |
Beverweerdsebrug, Bunnik | A | 500 | 0 | 8 | 500 | 41 | 492 | -8 | 0 |
N199 traject 8 (Rondweg Noord) | A | 400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 400 |
N204, traject 17 | A | 101 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 101 |
N210, traject 20 (Schoonhoven Lopik) | A | 668 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 668 |
N210, traject 21 (Lopik N204) | A | 869 | - | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 869 |
N224, traject 35 (Renswoude) | A | 2.250 | 0 | 2.238 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 |
N225, traject 37 (Driebergen-Doorn) | A | 1.270 | - | 0 | 1.270 | 0 | 1.270 | 0 | 0 |
N228, traject Montfoort | A | 2.953 | - | 135 | 2.953 | 126 | 2.953 | 0 | -135 |
N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven) | A | 315 | 0 | 0 | 311 | 0 | 315 | 4 | 0 |
N402, traject 87 (Loenersloot) | A | 602 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 602 |
N402, traject 88 (Loenen-Breukelen) | A | 3.073 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3.073 |
N412, traject 98 | A | 397 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 397 |
N417, traject 116 en 117 (Maartensdijk-Hol.Rading) | A | 1.788 | 0 | 1.324 | 0 | 0 | 464 | 464 | 0 |
Duikerbrug N484 | A | 330 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 330 |
N484A, traject 114 | A | 662 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 662 |
N484, overdracht Vijfheerenland | A | 1.174 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.174 |
Diverse trajecten gehele provincie | A | 94.268 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 94.268 |
Bushokjes in de gehele provincie | A | 1.824 | 0 | 944 | 880 | 224 | 880 | 0 | 0 |
Vervanging Kwaliteitcentrale | A | 400 | 0 | 0 | 400 | 14 | 400 | 0 | 0 |
Vervanging wintermachines | A | 1.400 | 0 | 0 | 1.400 | 0 | 1.400 | 0 | 0 |
Sub-totaal Wegen | 135.539 | 0 | 4.649 | 7.714 | 405 | 8.174 | 460 | 122.716 | |
Rivier Eem, damwanden overig | A | 8.054 | 0 | 1.265 | 417 | 0 | 1.100 | 683 | 5.689 |
Merwedekanaal , oeverconstructie | A | 14.500 | 0 | 636 | 8.300 | 0 | 3.400 | -4.900 | 10.464 |
Sub-totaal Vaarwegen | 22.554 | 0 | 1.901 | 8.717 | 0 | 4.500 | -4.217 | 16.153 | |
Totaal lopende vervangingsinvesteringen | 158.093 | 0 | 6.550 | 16.431 | 405 | 12.674 | -3.757 | 138.869 | |
Categorie A: Bijstelling van het kasritme passend binnen het totaal krediet | |||||||||
Categorie B: Aanpassing van het totaal krediet | |||||||||
Categorie C: Nieuw krediet | |||||||||
Toelichting op de bijstellingen: | |||||||||
Carpoolplaatsen | |||||||||
Dit jaar is de investeringsbeslissing genomen voor de uitbreiding van de carpoolplaatsen IJsselstein, Baarn, Eembrugge en Maartensdijk. Hiermee is het project overgegaan van de studiefase naar de realisatiefase. De carpoolplaats IJsselstein wordt gerealiseerd in 2022, omdat er eerst nog een grondruil en voorbelasting van de grond moet plaatsvinden. | |||||||||
N417 Trajectaanpak | |||||||||
De bijstelling wordt veroorzaakt door een verschuiving van groot onderhoud naar vervanging. Vervanging vindt plaats aan het einde van de levensduur. Vervangingen worden gezien als investering. De vervanging van de N417 is opgenomen in het meerjareninvesteringsprogramma (MIP). | |||||||||
Fietsbrug Nigtevegt | |||||||||
De provincie Utrecht is in 2015 een aanbesteding gestart voor het ontwerpen, realiseren en gedurende 20 jaar onderhouden van een fietsbrug over het Amsterdam Rijnkanaal bij Nigtevecht. Deze fietsbrug heeft de naam ‘Liniebrug’ gekregen. De brug is in september 2018 officieel geopend. Met het afronden van de bouwfase is gebleken dat de uitvoeringskosten hoger zijn uitgevallen dan geraamd. De oorzaak van dit tekort is terug te voeren naar één oorzaak: de aanvaarbeveiliging van de brug. | |||||||||
N224 Renswoude, Fiets | |||||||||
De eigenaar van de grond voor het realiseren van het fietspad is uiteindelijk akkoord gegaan met verkoop van de gronden aan de Provincie Utrecht. Afhankelijk van bestemmingsplanwijziging van de gemeente Renswoude is het de verwachting dat het fietspad dit jaar wordt aangelegd. | |||||||||
N229 Bermverharding | |||||||||
De lasten zijn 5k hoger dan voorzien vanwege extra werkzaamheden. Verzoek om extra krediet te verstrekken. | |||||||||
N201/412 Bermverhardingen | |||||||||
De lasten zijn 36k hoger dan voorzien. Dit wordt met name veroorzaakt door het doorbelasten van personele kosten. Verzoek om extra krediet te verstrekken. | |||||||||
Rivier Eem, damwanden overig | |||||||||
De bijstelling heeft betrekking op onvoorziene werkzaamheden (aanbrengen extra bodembescherming) aan de damwanden en de forse stijging van de staalprijzen. | |||||||||
Merwedekanaal , oeverconstructie | |||||||||
De prognoses zijn lager dan in de samenwerkingsovereenkomst met de Provincie Zuid-Holland zijn opgenomen. Dit valt te verklaren door een fors lagere inschrijving van de aannemer. De uitvoering loopt ook vertraging op doordat de definitieve gunning later plaats vond als gevolg van extra vragen met betrekking tot de beoordelingssystematiek. |
MIP Bereikbaarheid Openbaar Vervoer | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uitbreidingsinvesteringen OV | |||||||||
Omschrijving project | Cate-gorie | Krediet (bruto) | Bijdragen derden | Lasten t/m2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie | Prognose 2021 | Bijstelling | Restant krediet |
OV Uithoflijn (infra en materieel) | B | 483.034 | 305.294 | 423.734 | 12.160 | 3.248 | 12.160 | 0 | 47.140 |
OV tramremise | A | 62.000 | 21.200 | 59.646 | 1.854 | 1.101 | 2.354 | 500 | 0 |
OV Busremise | A | 43.300 | 24.441 | 18.788 | 5.783 | 11.734 | -7.054 | 7.125 | |
P&R Breukelen | B | 5.380 | 84 | 900 | 138 | 443 | -457 | 4.853 | |
Vlootoptimalisatie | A | 17.257 | 5.027 | 5.360 | 5.044 | 5.360 | 0 | 6.870 | |
Opkomstlocatie P&R Science Park | A | 152 | 0 | 152 | 0 | 0 | -152 | 152 | |
Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs | A | 840 | 0 | 630 | 0 | 0 | -630 | 840 | |
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | A | 1.020 | 0 | 1.020 | 0 | 459 | -561 | 561 | |
Inrichting remiseterrein Nieuwegein | A | 390 | 0 | 390 | 0 | 324 | -66 | 66 | |
Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein | A | 652 | 0 | 652 | 0 | 652 | 0 | 0 | |
Bruto investeringen realisatiefase openbaar vervoer ten laste van kapitaallasten | 614.025 | 326.494 | 512.932 | 41.906 | 15.314 | 33.486 | -8.420 | 67.607 | |
Vervangingsinvesteringen OV | |||||||||
Omschrijving project | Cate-gorie | Krediet (bruto) | Bijdragen derden | Lasten t/m2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie | Prognose 2021 | Bijstelling | Restant krediet |
OV overwegen en haltes | A | 12.041 | 10.740 | 1.302 | 158 | 1.301 | -1 | 0 | |
OV traminfrastructuur N'gein - IJsselstein | A | 186.100 | 145.350 | 29.960 | 7.214 | 23.733 | -6.227 | 17.017 | |
OV Telematica/ICT tram/bus | A | 9.502 | 3.652 | 4.038 | 2.000 | 518 | 2.433 | 433 | 3.031 |
Beveiliging opstelterreinen | A | 720 | 0 | 720 | 0 | 300 | -420 | 420 | |
Verv. spoorstaven overwegen SUNIJ-lijn | A | 180 | 0 | 180 | 0 | 180 | 0 | 0 | |
Indico-systeem | A | 4.400 | 0 | 3.300 | 52 | 802 | -2.498 | 3.598 | |
Bruto investeringen realisatiefase openbaar vervoer ten laste van kapitaallasten | 212.943 | 3.652 | 160.128 | 37.462 | 7.942 | 28.749 | -8.713 | 24.066 | |
Categorie A: Bijstelling van het kasritme passend binnen het totaal krediet | |||||||||
Categorie B: Aanpassing van het totaal krediet | |||||||||
Categorie C: Nieuw krediet | |||||||||
Toelichting Kredietaanpassingen (categorie B): | |||||||||
OV Uithoflijn (infra en materieel) | |||||||||
Het brutokrediet is met € 5,5 mln. naar beneden bijgesteld door de bijdrage aan aanschaf van 2 trams zoals opgenomen in de Voorjaarsrapportage en de statenbrief Beëindiging van het project Uithoflijn per 31 december 2021 (2020MM183) | |||||||||
P&R Breukelen | |||||||||
Zie voorstel in deze Zomernota om het totale projectkrediet te verhogen naar € 5,380 mln. | |||||||||
Toelichting Kasrimteaanpassingen (categorie A): | |||||||||
OV tramremise | |||||||||
Zie hiervoor het projectblad Nieuwe tramremise | |||||||||
OV Busremise | |||||||||
Zie hiervoor het projectblad Busremise | |||||||||
P&R Breukelen | |||||||||
Er wordt een bouwteam ingezet om samen met het projectteam te kijken wat er gerealiseerd kan worden voor het huidige budget en/of hoeveel budget aan bouwkosten er werkelijk nodig is om de P+R te kunnen realiseren. Bovenstaand huidige kasritme is alleen gebaseerd op de verwachte prognose t/m 2021. De aanpak kost mede door ook moeten aanbesteden van het bouwteam meer tijd, waardoor de prognose van uitgave kosten wat naar achter schuift (2022). De werkelijke verwachte bouwkosten voor 2022 (en daarmee het hele budget) moeten nog blijken. | |||||||||
Opkomstlocatie P&R Science Park | |||||||||
Nut en noodzaak van deze opkomstlocatie wordt opnieuw beoordeeld. Daarom voor nu geen uitgaven opgenomen in 2021. | |||||||||
Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs | |||||||||
Het chauffeursverblijf wordt betrokken bij de vraag of er wel of geen trappen worden gerealiseerd op het station. Hierover wordt eerst nog een studie afgerond. De start van de uitvoering is daarom verschoven naar 2022. | |||||||||
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | |||||||||
De verwachte uitgaven voor Tramwaarschuwingslichten is naar benden bijgesteld tot € 684.000. Een deel van de tramwaarschuwingslichten zijn namelijk al aanwezig, waardoor het aantal te plaatsen waarschuwingslichten lager is. Een deel van de werkzaamheden zal in 2022 plaatsvinden. Het kasritme voor 2021 is bijgesteld naar € 459.000. | |||||||||
OV traminfrastructuur N'gein - IJsselstein | |||||||||
Zie projectblad Vernieuwde regionale tramlijn | |||||||||
OV Telematica/ICT tram/bus | |||||||||
De inschrijving voor de vervanging van het bestaand areaal zit ruim onder het plafondbedrag (Vervangingsopgave). De ruimte tot aan het plafondbedrag kan gedurende een looptijd van vier jaar worden ingezet voor extra kwaliteit en/of panelen. Daarnaast heeft DOVA een bijdrage van € 240k geleverd voor de Distributiefunctie, wat nog niet in de begroting verwerkt was. | |||||||||
Beveiliging opstelterreinen | |||||||||
De kostenraming voor de Beveiliging opstelterrein valt lager uit en bedraagt € 300.000. De mogelijkheden om de terreinen goed te kunnen beveiligen blijkt mogelijk te zijn met minder ingrijpende maatregelen waardoor dus de kosten lager uitvallen. | |||||||||
Indico-systeem | |||||||||
In de eerder afgegeven begroting van € 3,3 mln. voor dit jaar was het kasritme en welke facturen we wanneer kunnen verwachten nog niet bepaald. Inmiddels zijn er in het inkoopproces met de leverancier afspraken gemaakt en is de raming dus aangescherpt. |
MIP Bedrijfsvoering | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zomernota | Begroting | ||||||||||||
MIP software | |||||||||||||
Cat. | Krediet (bruto) | Bijdragen derden | Realisatie t/m 2020 | Primaire begr 2021 | Realisa- tie tm juni | Prog-nose 2021 | Bijstel-lingen | Restant krediet | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Lopende investeringen | |||||||||||||
Business Intelligence Tool | A | 295 | 0 | 0 | 295 | 0 | 115 | -180 | 180 | 180 | |||
HRM Systeem (Personeelsinformatie + salaris) | A | 450 | 0 | 183 | 267 | 0 | 6 | -261 | 261 | 261 | |||
Serv.man.Syst. Assyst | A | 551 | 0 | 0 | 551 | 0 | 0 | -551 | 551 | 551 | |||
Presto Fin en Control | A | 1.969 | 0 | 0 | 1.969 | 0 | 312 | -1.657 | 1.657 | 1.607 | 50 | ||
Record Man. Appl. RMA | A | 803 | 0 | 72 | 731 | 61 | 428 | -303 | 303 | 303 | |||
Doc. Generator | A | 371 | 0 | 51 | 320 | 44 | 240 | -80 | 80 | 80 | |||
Enterprise Search | A | 333 | 0 | 0 | 333 | 0 | 0 | -333 | 333 | 333 | |||
Zaaksyst. Squit 2020 (Elvhis) | A | 353 | 0 | 110 | 243 | 106 | 165 | -78 | 78 | 78 | |||
Subsidietool | A | 750 | 0 | 0 | 750 | 7 | 30 | -720 | 720 | 720 | |||
Bestuurlijke besluitvorming GS | A | 442 | 0 | 0 | 442 | 75 | 436 | -6 | 6 | 6 | |||
FMIS (Planon) | A | 609 | 0 | 0 | 609 | 0 | 0 | -609 | 609 | 609 | |||
Internet CMS / website | A | 739 | 0 | 0 | 739 | 0 | 0 | -739 | 739 | 739 | |||
Intranet CMS / website | A | 180 | 0 | 0 | 180 | 0 | 0 | -180 | 180 | 180 | |||
Bruto investeringen ICT ten laste van kapitaallasten | 7.845 | 0 | 416 | 7.429 | 293 | 1.732 | -5.697 | 5.697 | 4.119 | 50 | 609 | 919 | |
Zomernota | Begroting | ||||||||||||
MIP ICT | |||||||||||||
Cat. | Krediet (bruto) | Bijdragen derden | Realisatie t/m 2020 | Primaire begr 2021 | Realisa- tie tm juni | prog-nose 2021 | Bijstellingen | Restant krediet | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Lopende investeringen | |||||||||||||
Werkplek laptops | A | 200 | 0 | 99 | 101 | 29 | 101 | 0 | 0 | ||||
Beeldschermen thuiswerken | A | 200 | 0 | 0 | 200 | 0 | 200 | 0 | 0 | ||||
Werkplek apparatuur | A | 550 | 0 | 0 | 550 | 0 | 550 | 0 | 0 | 550 | 550 | 550 | 550 |
Tablets GS/PS | A | 101 | 0 | 0 | 101 | 0 | 0 | -101 | 101 | 101 | |||
Bruto investeringen ICT ten laste van kapitaallasten | 1.051 | 0 | 99 | 952 | 29 | 851 | -101 | 101 | 550 | 651 | 550 | 550 | |
Zomernota | Begroting | ||||||||||||
MIP Provinciehuis | |||||||||||||
Cat. | Krediet (bruto) | Bijdragen derden | Realisatie t/m 2020 | Primaire begr 2021 | Realisa- tie tm juni | prog-nose 2021 | Bijstellingen | Restant krediet | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Losse gebruikersinventaris | A | 459 | 0 | 0 | 459 | 0 | 459 | 0 | 0 | ||||
Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat) | A | 2.200 | 0 | 8 | 2.192 | 0 | 2.192 | 0 | 0 | ||||
Transport (liften) | A | 800 | 0 | 0 | 800 | 0 | 0 | -800 | 800 | 800 | |||
Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed | A | 1.310 | 0 | 98 | 1.212 | 0 | 812 | -400 | 400 | 400 | |||
AV-middelen Statenzaal | A | 2.090 | 0 | 0 | 2.090 | 500 | 2.090 | 0 | 0 | ||||
Verantwoorde thuiswerkplek | A | 375 | 0 | 0 | 375 | 0 | 375 | 0 | 0 | 902 | |||
Verbouwing BG en 1e verdieping | A | 1.400 | 0 | 0 | 1.400 | 0 | 1.400 | 0 | 0 | ||||
Verduurzaming vastgoed | A | 805 | 0 | 0 | 805 | 0 | 0 | -805 | 805 | 400 | 405 | ||
Sub-totaal huivesting | 9.439 | 0 | 106 | 9.333 | 500 | 7.328 | -2.005 | 2.005 | 2.502 | 405 | 0 | 0 | |
Totaal lopende vervangingsinvesteringen | 18.335 | 0 | 621 | 17.714 | 822 | 9.911 | -7.803 | 7.803 | 7.171 | 1.106 | 1.159 | 1.469 | |
Type categorie | |||||||||||||
A - Reeds goedgekeurde investeringen | |||||||||||||
B - Nieuwe of aangepaste investeringen worden bij de begroting geaccordeerd door PS | |||||||||||||
C - Nieuwe (complexe) of aangepaste investeringen die nog separaat aan PS worden voorgelegd. |